onsdag 7 september 2011

Jag vill hylla min hylla!

Nu är kökshyllan uppe! 
Jag har länge velat ha en kökshylla men inte hittat någon passande, men så för några veckor sedan när jag och Richard var på väg till Malmöfestivalen hittade vi denna i en inredningsoutlet i Höganäs. Jag blev kär på en gång, och Richard som är kär i att handla på outlets (han tillhör dem som på allvar tror att man tjänar pengar när man gör det) fick nöjet att köpa den.

Jag känner att det här inlägget, med tanke på rubriken, även kräver lite språknörderi. Där har vi ju nämligen ordet "hylla" som är ett exempel på en homonym -  alltså ett ord med flera betydelser. Hela 60 % av svenskans ord är flertydiga. Det ni!

Tillbaka till kökshyllan, här kommer några bilder på den. 



2 kommentarer:

  1. Hej Malin! Vilken mysig blogg. Jag kommer definitivt att kolla in här igen för inspiration! Tack för en trevlig kväll i fredags hos Maria. Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Ja det var en väldigt trevlig kväll! Det får vi göra om :)
    Du får ha en skön vecka!
    Kram

    SvaraRadera